loading...

شهیده بی بی ملک ناروئی

زندگی نامه

بازدید : 436
جمعه 29 آبان 1399 زمان : 21:37

قرآن کریم که اولین مصدر تشریع احکام است در آیات زیر توجه کامل را به پاکیزگی معطوف داشته است:
– ﴿إِنَّ ٱللَّهَ يُحِبُّ ٱلتَّوَّٰبِينَ وَيُحِبُّ ٱلۡمُتَطَهِّرِينَ﴾[البقرة: ۲۲۲].
«بی‌گمان خداوند توبه‌کاران و پاکان را دوست می‌دارد».
– ﴿وَثِيَابَكَ فَطَهِّرۡ ٤﴾[المدثر: ۴].
«و جامه‌ی خویش را پاکیزه دار».
– ﴿وَإِن كُنتُمۡ جُنُبٗا فَٱطَّهَّرُواْۚ﴾[المائدة: ۶].
«و اگر جُنُب بودید خود را بشویید».
حضرت رسول علیه السلام فرمودند:
– «الطّهور شطرالإیمان» «پاکیزگی نیمه‌ای از ایمان است».
– «لولا أن أشقّ على أمتي لأمرتهم بالسّواك عند کلّ صلاة» «اگر به خاطر مشقت امتم نبود، دستور می‌دادم همراه تمامی‌نمازها مسواک بزنند».
عبادت و بهداشت روانی
در زندگی صنعتی و یکنواخت امروزی که انسان در محاصره‌ی انواع آلودگی‌های محیطی و عوامل استرس‌زا قرار دارد؛ نقش سازنده‌ی عبادت و ارتباط با خالق قادر و متعالی که تمام هستی در قبضه‌ی قدرت اوست و در جای جای هستی، حکمت و علم بی‌پایانش مشاهده می‌شود، غیرقابل انکار است.
امروز بشر متمدن قرن بیست و یکم به آرامش و سلامت روانی بیشتر از هر چیزی محتاج است. آمارهای سازمان بهداشت جهانی حاکی از وجود ۴۰۰ میلیون بیمار روانی ناشی از مشکلات فردی، اجتماعی و استعمال الکل و مواد مخدر است [سازمان جهان بهداشت؛ ۱۳۸۰؛ ص ۴].
احساس ارتباط و پیوند با منبع جاودانه‌ی قدرت و توکل و اعتماد بر ذات بی‌نظیر خداوندی، آدمی‌را از تنهایی، احساس بی‌پناهی و سر در گمی‌می‌رهاند و آرامش روانی حقیقی و پایدار را به او عطا می‌کند. برنامه‌ی منظم و مداوم عبادت، پرهیز از پلیدی‌ها و محرمات، انجام حرکت‌های اجتماعی، دستورات مداوم به اخوت و برادری و امید به رضایت و خشنودی خالق جهان، آرامش و اطمینان قلبی فرد مسلمان را چند برابر می‌کند [شاملو، سعید؛ ۱۳۶۶؛ ص ۳۵۹].
قرآن کریم با توجه به آیه‌ی
﴿وَنُنَزِّلُ مِنَ ٱلۡقُرۡءَانِ مَا هُوَ شِفَآءٞ وَرَحۡمَةٞ لِّلۡمُؤۡمِنِينَ﴾[الإسراء: ۸۲].
«ما آیاتی از قرآن را فرو می‌فرستیم که مایه‌ی بهبودی و رحمت مؤمنان است».
نه تنها بیماری‌های روحی و روانی را شفا می‌بخشد؛ بلکه در تسکین دردهای جسمی‌هم مفید و مؤثر است؛ تحقیقات علمی‌این مطلب را تأیید کرده است.
مطالعات گروهی از روان‌پزشکان در کلینک «آلبر» ایالت فلوریدای آمریکا که با استفاده از پیشرفته‌ترین سیستم‌های کامپیوتری انجام شده است، حاکی از دگرگونی‌های مهم در جهت اصلاح تغییرات امواج الکتروکاردیوگرافی [۲]، الکترومیوگرافی [۳]، الکتروآنسفالوگرافی [۴]شدت جریان خون و ضربان نبض بر اثر شنیدن آیات قرآنی در بیماران ناآشنا به زبان عربی و غیرمسلمان که گرفتار افسردگی بوده‌اند، می‌باشد [اصفهانی، محمدمهدی؛ ۱۳۷۴ نماز نیایش عشق و شفا بخش تن؛ ص ۱۴].
در دهه‌ی گذشته شواهد بسیاری گردآوری شده است که نشان دهنده‌ی تأثیر عوامل محیطی، روانی و اجتماعی بر اعمال سیستم ایمنی بدن از طریق اعصاب مرکزی است و عوامل عاطفی مثبت مثل ایمان قوی، حمایت اجتماعی و سایر استراتژی‌های کاهش فشار عصبی می‌تواند رشد سلول‌های بدخیم را کم یا متوقف کند و این امر در موارد توقف خود به خودی فعالیت‌ سلول‌های سرطانی مشهود است.
اگر چه تأثیر باورهای دینی در تأمین سلامت روانی کمتر مورد توجه عامه و حتی متخصصین قرار گرفته است، مطالعات و بررسی‌های انجام شده حاکی از تأثیر عمیق این باورها در تمامی‌جنبه‌های زندگی فردی و اجتماعی افراد است.
اعتقادات دینی عامل مهمی‌در کاهش فشارهای روانی و افسردگی در میان افراد جامعه است و افراد متدین کمتر از سایرین به بزه‌کاری، خودکشی، طلاق، اعتیاد، مصرف الکل و انواع مختلف تجاوز و تعدی به حقوق دیگران، روی می‌آورند [جیمز، ویلیام؛ ۱۳۷۲؛ ص ۵۳-۵۰ و شاملو، سعید؛ ۱۳۶۶؛ ص ۳۵۷-۳۵۴].
«دیل کارنگی» در کتاب معروف «آیین زندگی» دین و عبادت را بهترین وسیله برای حصول آرامش و تمرکز ذکر کرده و از روان‌کاوی بنام «بریل» نقل می‌کند که گفته است: «انسان متدین واقعی هیچ‌گاه دچار بیماری روانی نخواهد شد» [بی‌آزار شیرازی، عبدالکریم؛ ۱۳۷۳؛ ص ۱۶۵].
اسلام که خاتم شریعت‌ها و تکمیل‌کننده‌ی آن‌هاست، با ریشه در وحی الهی و عرضه‌ی الگوی کاملی چون پیامبر جارائه‌دهنده‌ی کامل‌ترین و دقیق‌ترین شیوه‌ی زندگی و آیین بهزیستی است. اقتضای این جامعیت و همه سونگری (Holistic) به کل هستی آدمی‌و ارتباط با خالق جهان این است که؛ این دین در برگیرنده و تأمین‌کننده‌ی تمام نیازهای مادی و معنوی بشر باشد، آن‌چنان که خداوند آن را می‌ستاید:
﴿ٱلۡيَوۡمَ أَكۡمَلۡتُ لَكُمۡ دِينَكُمۡ وَأَتۡمَمۡتُ عَلَيۡكُمۡ نِعۡمَتِي وَرَضِيتُ لَكُمُ ٱلۡإِسۡلَٰمَ دِينٗا﴾[المائدة: ۳].
«امروز دین شما را برایتان کامل کردم و نعمت خود را بر شما تکمیل نمودم و اسلام را به عنوان آیین خداپسند برای شما برگزیدم».

طرز تهیه ترشی گوجه فرنگی
بازدید : 483
جمعه 29 آبان 1399 زمان : 21:37

آن‌ها کسانی هستند که کارگردانان دولت‌های ابرقدرت هستند و در خدمت آن‌ها هستند. آن‌هایی که کوشش دارند بین برادرهای اهل سنت ما با برادرهای اهل تشیع تفرقه بیندازند، این‌ها اشخاصی هستند که برای دشمن اسلام، برای دشمن‌های اسلام، مشغول توطئه هستند و می‌خواهند دشمن‌های اسلام را بر مسلمین غالب کنند.1359/5/27

اهمیت بهداشت در اسلام
بازدید : 250
جمعه 29 آبان 1399 زمان : 21:37

اعراب جاهليّت هم که وسعت بيابان‌هاي شنزار « عربستان » آنها را به وحشت مي انداخت و وهم و خيال ايشان را بر مي انگيخت، معتقد بودند « جنّ »ها صاحبان اين صحاري هستند و از اين رو هر وقت به وادي سهمناکي وارد مي گشتند و در بيابان وحشت را به هنگام عبور، موقّتاً اقامت مي کردند، مي گفتند:«پناه مي برم به آقا و صاحب اين وادي از سفيهان قومش».

کلام حضرت امام خمینی (ره)
بازدید : 428
پنجشنبه 28 آبان 1399 زمان : 2:38

دزدی عبا و چوب دستی درویشی را برداشت و فرار نمود درویش به قبرستان رفت و آنجا نشست . به او گفتند: چرا اینجا نشسته ای؟ گفت : منتظرم تا دزد بیاید و عبا و چوب دستی خودم را از او بگیرم. گفتند : مگر دزد به قبرستان می‌آید؟ گفت: هر جا برود عاقبت می‌میرد و همین جا می‌آید.

نه دم باقی، نه غم باقی
برچسب ها
بازدید : 411
پنجشنبه 28 آبان 1399 زمان : 2:38

بازدید : 556
پنجشنبه 28 آبان 1399 زمان : 2:38

بازدید : 461
سه شنبه 26 آبان 1399 زمان : 5:36

بعد از جاری شدن خطبه عقد به مزار شهدای شهر رفتیم و زیارتی کردیم و بعد راهی سفر شدیم . مدتی در پاوه زندگی کردیم و بعد هم بدلیل احساس نیاز به نیروهای رزمنده به جبهه‌های جنوب رفتیم من در دزفول ساکن شدم . پس از مدت زیادی گشتن اطاقی برای سکونت پیدا کردیم که محل نگهداری مرغ و جوجه بود . تمیز کردن اطاق مدت زیادی طول کشید و بسیار سخت انجام شد . فرش و موکت نداشتیم کف اطاق را با دو پتوی سربازی پوشاندم و ملحفه سفیدی را دو لایه کردم و به پشت پنجره آویختم . به بازار رفتم و یک قوری با دو استکان و دو بشقاب و دو کاسه خریدم . تازه پس از گذشت یک ماه سر و سامان می‌گرفتیم اما مشکل عقربها حل نمی‌شد . حدود بیست و پنج عقرب در خانه کشتم . بدلیل مشغله زیاد حاج ابراهیم اغلب نیمه‌های شب به خانه می‌آمد و سپیده دم از خانه خارج می‌شد. شاید در این دو سال ما یک ۲۴ ساعت بطور کامل در کنار هم نبودیم . این زندگی ساده که تمام داراییش در صندوق عقب یک ماشین جای می‌گرفت همین قدر کوتاه بود.

آیا استفاده از مسواک برقی برای کودکان پیشنهاد می شود؟
بازدید : 599
سه شنبه 26 آبان 1399 زمان : 5:36

سریال شبکه‌های ماهوارها فارسی زبان عموما برخاسته از فرهنگ غرب بوده که یا به طور صریح الگوهای خانواده غربی را ترویج می‌کنند یا به طور التقاطی خانواده درونی بر امده از فرهنگ مدرینته غرب را رواج می‌دهند از زمانی که ماهواره وارد خانه‌های ایرانیان شد، طیف گسترده‌‌‌ای از شبکه‌های ماهواره‌‌‌ای مورد توجه و استقبال مخاطبان قرار گرفت.در ابتدا به دلیل محدود بودن شبکه‌های فارسی زبان، شبکه‌های خارجی مورد توجه بییندگان برنامه‌های ماهواره‌‌‌ای قرار داشت اما پس از مدتی با گسترش شبکه‌های فارسی زبان و کاهش سختگیریها نسبت به استفاده از ماهواره، این پدیده به صورت گسترده‌‌‌ای به خانه‌های ایرانیان راه یافت.شبکه‌های ماهواره‌‌‌ای با حضور در خانه‌ی ایرانیان به خصوصی ترین حوزه‌های زندگی آنان دسترسی پیدا کرده و با نمایش مناسبات و روابط ناسازگار با زندگی ایرانی الگوهای مختلف زندگی خانوادگی را معرفی می‌کنند. این در حالی است که محتویات چنین روابط و ارتباطاتی بر اساس واقعیات زندگی ایرانی بنا شده و با عناصر دینی و آیین اسلامی‌فاصله دارد.سریال‌های شبکه‌های فارسی زبان ماهواره، عموما برخاسته از فرهنگ غرب بوده که یا به طور صریح الگوهای خانواده غربی را ترویج می‌کند یا به طور التقاطی، خانواده‌‌‌ای با ظواهر شرقی – اسلامی‌و ساختار درونی برآمده از فرهنگ مدرنیته غرب را رواج می‌دهند.تصاویر، دیالوگ‌ها، داستان‌ها و روایت‌ها در سریال‌های فارسی زبان ماهواره، مفاهیمی‌را رواج می‌دهند که جز تخریب نظام خانواده، ثمری ندارد، مقولاتی همچون گسترش روابط نامشروع، تاکید بر بارداری و تولد فرزند نامشروع، ایجاد میل به خیانت و طلاق و توجه به ارتباطات مجازی از طریق شبکه‌های اجتماعی نظیر فیس بوک، بیش از همه مورد استفاده و بهره برداری قرار گرفته است..

همسری می خواهم که تا پشت کوه های لبنان با من باشد
بازدید : 316
يکشنبه 24 آبان 1399 زمان : 10:37

پيامبر خدا صلى الله عليه و آله: خداوند ملايمت و مدارا كردن را دوست دارد و بر انجام آن كمك مى كند. پس، هرگاه چارپايان لاغر را سوار شديد، آنها را در منزلهايشان فرود آوريد . اگر زمين خشك و بى گياه بود با شتاب از آن بگذريد و اگر سرسبز و پر علف بود، آنها را در آن جا استراحت دهيد.

دانلود اندینگای فصل اول گینتاماD:

تعداد صفحات : 1

آرشیو
آمار سایت
  • کل مطالب : <-BlogPostsCount->
  • کل نظرات : <-BlogCommentsCount->
  • افراد آنلاین : <-OnlineVisitors->
  • تعداد اعضا : <-BlogUsersCount->
  • بازدید امروز : <-TodayVisits->
  • بازدید کننده امروز : <-TodayVisitors->
  • باردید دیروز : <-YesterdayVisits->
  • بازدید کننده دیروز : <-YesterdayVisitors->
  • گوگل امروز : <-TodayGoogleEntrance->
  • گوگل دیروز : <-YesterdayGoogleEntrance->
  • بازدید هفته : <-WeekVisits->
  • بازدید ماه : <-MonthVisits->
  • بازدید سال : <-YearVisits->
  • بازدید کلی : <-AllVisits->
  • کدهای اختصاصی